22 de juny del 2009

ENSIFERUM



















Ensiferum significa "portador de l'espasa", i és un grup de Viking metal i algun tema amb música similar a la celta, procedent de Finlàndia.

Viking metal: subgènere de metal que es basa en la mescla de black metal i folk metal. Temàtica basada en mitologia (quasi sempre nòrdica).

Origen del nom: un dia Markus (guitarrista del grup) visità Sauli (ex baixista del grup) a casa seva, perquè havia descobert un llibre: un diccionari de llatí. Markus va obrir el llibre i en la pàgina que va obrir es va fixar en un nom, ensiferum. En l'àmbit d'un exèrcit romà, l'ensiferum seria un general, capità o simplement un soldat legionari.

Tenen temes amb títols llatins com ad victoriam o ferrum aeternum, tot i que la majoria de títols són en anglès. La temàtica de les cançons sol estar relacionada amb el nom del grup, ja que parlen de les victòries en una batalla, etc...

Components del grup:
Petri Lindoos -Veus estripades i guitarra
Markus Toivonen - Guitarra, veus netes i cors
Sami Hinkka - Baix, veus netes i cors
Janne Parviainen - Bateria
Emmi Silvennoinen - Teclat
  • Algú coneix la seva música?
  • Sabeu el nom d'altres components de l'exèrcit romà?
  • I de la mitologia nòrdica, què en sabeu?
Áitor Auñón
4rt ESO

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Uff... aquí tens una seguidora del metal en tots els seus àmbits (bé, quasi tots jajaja) i per tant sí els conec! Porto dies pensant de penjar un video relacionat amb el món Romà, potser m'animo (:

White Storm! ;)

I per altra banda la mitologia nòrdica, m'apassiona tant com la romana... la divisió del món.. Asgard, Midgar, Nilfheim... els diferents grups de deus... altres ésser sobrenaturals com les Nornes... uff, em passaria hores escrivint jajaja

La veritat és que m'ha sorprés l'entrada, no m'esperava que algú postejés amb aquesta música (però m'alegro que ho hagis fet)

Bones vacances! (:

Aitor ha dit...

Aquesty tipus de musica no sol estar molt ben vista , m'enalegro de que almenys li agradi a una persona.

Montse ha dit...

Reconec que aquesta és un tipus de música que em costa. Però m'agrada veure que tot està relacionat: el metal amb el llatí!!

ASTRONOMIA A LA ROMANA

Les influències de la mitologia clàssica es poden trobar en molts àmbits de la nostra societat, fins i tot en la ciència. En una de les bran...

Popular Posts