30 d’octubre del 2009

VINS COM EMPERADORS


Buscant per la web noms de productes del dia a dia en llatí, vaig trobar que certs noms de vins fan servir noms llatins.







Per exemple, Augustus. Nom d'uns quants vins procedents de diferents cellers, com Augustus Cabernet-Merlot 2006 o Augustus Charnnay 2007.















Augustus era el nom popular de Cèsar August, successor de Juli Cèsar i el primer emperador romà. Va gorvernar l'imperi romà des de l'any 31 aC però no va ser fins l'any 27 aC que el Senat li va donar el títol de Princeps. El seu període de govern és conegut com a Pax Augusta, per ser un període de pau.




Per què penseu que a un vi li posen el nom d'un emperador?

Manon Almellones


4t ESO

9 comentaris:

Judith ha dit...

Hola

La meva opinió sobre aquests vins crec que es van anomenar així perquè el emperador August va ser molt important en aquella época i els d'aquesta marca crec que volen denominar que el seu vi es tan important com el emeperador.

Adèu

Elena ha dit...

Jo crec que en aquest vi li han posat aquest nom en honor del primer emperador roma. I volen que la gent si fixisi amb aquest nom i tambe en el producte.

Bona reserca Manon!

Jony ha dit...

hola

jo també crec que el vi fa homenatge a August com a important emperador de l'antiga roma i tenen la intenció de persuadir-nos amb el missatge de la importància tant d'aquest vi com del emperador

Јυδιт* ha dit...

Jo crec igual que alguns companys, que l'han possat el nom del emperador per la importancia que va tenir a l'antiga roma, i també la qualitat del vi.

Ben buscat Manon!

Ivan ha dit...

Jo, com ha dit la judit, crec que han posat aquest nom a aquest vi per exaltar la seva qualitat.

Aina ha dit...

Jo penso igual que la Judit. Crec que com va ser una emperador molt important els de la marca d'aquest vi volen denominar que el seu vi és igual d'important que l'emperador.

Ave!

Paueet ha dit...

Jo crec que a part de ser molt important, que ho va ser, bebia molt vi i per això aquesta mena d'homenatge de posarli el seu nom a un vi.

Andrea Padilla ha dit...

Encara que no ens ho sembli la gent està molt interessada per els clàssics com nosaltres, i sinó només hem de mira tot el que estem trobant relacionat amb aquest món. En aquest cas jo crec que és relaciona el nom l'un emperador per a un vi perquè així la gent cregui que deu ser molt bo.
Moltes gràcies:)

oriol ha dit...

Jo crec que amb el nom del vi, el que es vol es cridar l'atenció dels clients reflectint l'importancia del nom de l'antic emperador Romà relacionat-lo mab la calitat del vi.

L'AMOR COM UNS JARDINS

"Now you hang from my lips like the Gardens of Babylon". Aquesta és un tros de la lletra d'una cançó de Taylor Swift. En catal...

Popular Posts