14 d’octubre del 2010

L'OCELL FÈNIX

Molts de vosaltres algun cop heu escoltat el nom de L'OCELL FÈNIX o uns altres noms amb les seves respectives cultures com aquestes:

Fêng-Huang de la cultura Xinesa.
Ho.oo de la cultura Japonesa.
El pájaro de fuego de la cultura Russa.
Benu de la cultura Egípcia.
Garuda o el Yel del Hindú.
Quetzal dels Astecas, Mayas i Toltecas.
I segons els grecs té aquest nom: Phoenicopterus.


Segons la mitologia diu que és un ocell mascle de que barreja els seus colors entre: el vermell, el taronja i el groc, cosa que el fa més atractiu i crida més l'atenció, amb la qual cosa fa creure que és l'ocell de del foc sagrat.




Un cop arriba a la seva fi, aquest mateix ocell es fa un niu on s'encén de foc i es cremen tot dos junts, amb la qual cosa retorna a renéixer un de nou, això ho feia per tal de gaurir les seves ferides, amb la qual cosa ens fa pensar en la immortalitat i la vida després de la mort.



Els grecs i romans relacionen a aquest animal com a un paó o una àguila, i segons ells vivien en l'Aràbia, prop d'un pou on es banyava i cantava, amb la qual cosa dient que el deu Apol·lo es parava a escoltar-lo.



Tot i això la seva imatge queda com a símbol de les banderes i escuts de: Atlanta o San Francisco, dues ciutats cremades, que van renéixer de les cendres.

Si voleu saber-ne més sobre aquest mites o uns altres cliqueu aquí.



Ara bé, aquest animal ha influit en històries de llibres, música, art, etc... em podríeu dir en quins?


Abigail Chang
1r Batx.

25 comentaris:

Anas ha dit...

La primera foto l'havia vist en la televisio en una serie, la de Oliver i benji.
Aquesta foto en la serie es anomenada * El tir de l'aguila*

Àngel Marcos ha dit...

Jo he vist molts cops el fènix represantat en diferents llocs és un dels éssers mitologics que més m'agrada i trobo que ésta molt bè poder saber això sobre aquest ésser.

Juhy Javier Dominguez ha dit...

La primera foto de l'ocell la vaig veure a la tele, però ara no m'en recordo a quin programa. Em crida molt l'atenció els colors que té aquest ocell, es nota que es per cridar l'atenció ja que aquest colors són molt vius. Un altre cosa que em sembla estranya es la manera de repodruir-se d'aquest ocell.

Maria Rodriguez ha dit...

Jo ja he vist diversos cops aquests èsser en moltes pel·lícules o dibuixos, però no sabia res més sobre ell, només els seus colors tant atractius i que cridan molt l'atenció.
Pel seu aspecte ja és dedueix que és de foc, però el que és impressionant és la seva manera de reproduir-se. Tens raó al dir el que et recorda aquesta manera que tenen per reproduir-se, en la vida després de la mort i la immortalitat.
Està molt bé!

Yasmina Ketami ha dit...

Ondia! Aquets ocell és realment maravellós, en moltes històries i pel.licules surt... però cada un li atorga poders diferents, també vaig sentir que las seves llàgrimes son curatives.
Molt bon artícle gràcies de debò. :)

Àngel Enrich ha dit...

Jo el vaig veure per primer cop a la pelicula de harry potter(em sebla que a la segona)

Adrià Gallardo ha dit...

tambe hi ha una inspiració L'Au Fènix, símbol nacionalista del renaixement com un Au Fènix que sempre reneix

("Nacions sense estat com Catalunya, Irlanda, Grècia, Euskadi o els països balcànics varen iniciar un procés de recuperació de les tradicions, la llengua i les costums nacionals que obriren pas a les reivindicacions de llibertat i sobirania. Aquest procés a Catalunya es va anomenar La Renaixença") per mes informació

http://www.unitat.cat/articles/fenix.html

Cèlia ha dit...

Jo també l'he vist a la peli de Harry Potter, en una escena en que es crema tot i en surt un de nou, i en una altre escena on cura les ferides amb les seves llàgrimes.

Alba M. ha dit...

Jo l'Ocell Fènix el vaig veure per primera vegada representat als dibuixos Pokemon quan era petita, i també a la pel·lícula de Harry Potter. És un èsser realment bonic i impressionant.

Unknown ha dit...

A mi em sona d'haver-lo vist moltes vegades aquest ocell, concretament i si no m'equivoco a una película de la saga de Harry Potter.

Manar ha dit...

Aquest ocelll surt a la película de Harry Potter!
Els seus poder són impresionants i és molt maco.
Bona feinaa!

Míriam ha dit...

A mi també em sona d'haver-ho vist alguna vegada aquest ocell.
Trobo que és molt atrectiu i molt impresionant!

Anònim ha dit...

He sentit molt cops a parlar del fènix, personalment és un dels èsser mitológics que més m'agrada trobo molt interessant aquesta entrada
gràcies Nil

Mireia Esteban Lòpez ha dit...

M'agrada l'historia del ocellet, i aquest ocellet surtia a la pelicula de Harry Potter.

Laura M ha dit...

Quina historia més interessant,aquet ocell l'he vist en algunes pelicules i llibres.El video esta molt bé!
Bona entrada (:

Anna Solà ha dit...

No sabia que aquest ocell era tan conegut!
És un símbol del renaixement ja que, segons diuen moltes llegendes, neix de les seves pròpies cendres (com molts hem pogut observar a la pel·lícula de Harry Potter i l'Ordre del Fènix, on l'ocell d'en Dumbeldore mor i Harry Potter rep un ensurt!)
Gràces Abigail, una entrada molt interessant!

Anahi ha dit...

oh, a mí m'encanta el fènix¡¡¡ a més a més, si es veritat que surt a molts llocs.
Bona feina¡¡¡

Anahi ha dit...

oh, a mí m'encanta el fènix¡¡¡ a més a més, si es veritat que surt a molts llocs.
Bona feina¡¡¡

roberto ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
roberto ha dit...

M'encanta l'historia del fenis sobretot per qué esta present en més d'una cultura.

Judith ha dit...

Jo crec que he vist abans aquest ocell en la pel·lícula de Harry Potter i un grup de música que té una cançó anomenda "Ocell Fenix"

Mireia Cutura ha dit...

Jo, com han dit tots els altres,em sembla que també el vaig veure (o n'he sentit parlar) del fènix a Harry Potter, a més també em sona d'alguns llibres, o algunes cançons, però ara mateix no les recordo =)

Andrea Padilla ha dit...

La veritat és que l'Abigail té raó, moltes vegades havia escoltat aquesta expressió, com a Harry Potter, però havia pensat que també fos d'inspiració clàssica.
Moltes gràcies per la informació.

naual.T ha dit...

Dons crec que teniu raó, ja que a mi també em sona haver vist aquest ocell a Harry Potter, tan com en cançons.

fran ha dit...

trobo molt interessant la historia de l'ocell fènix, que a més, com diuen algunes persones, surt a la segona pel·licula de Harry Potter. A més és un ésser mitològic molt maco.

ASTRONOMIA A LA ROMANA

Les influències de la mitologia clàssica es poden trobar en molts àmbits de la nostra societat, fins i tot en la ciència. En una de les bran...

Popular Posts