27 d’octubre del 2010

VENI, VIDI...VOTI?

Com tothom sap veni, vidi, vici és una locució llatina utilitzada per Juli Cèsar, dirigint-se al Senat romà referint-se a la Batalla de Zela.

Doncs el diumenge 24 a Salvados programa de la Sexta, presentat per Jordi Évole (El Follonero). I parlaven sobre si Catalunya havia de ser independent o no, en relació amb les consultes populars que s'han fet arreu de Catalunya. Cada poble té la seva campanya i la seva manera de fer propaganda sobre aquestes consultes. Doncs bé, a Tarragona, aprofitant el seu passat clàssic van fer aquest joc de paraules per cridar l'atenció de la gent i perquè anessin a votar.






















Evidentment al bloc no farem consultes populars. Però potser la Montse us ha parlat d'algun llatinisme, o potser en coneixeu algun vosaltres. Escriviu-lo i si voleu, relacioneu-lo amb algun tema d'actualitat.


Nil Datsira

2n Batx

6 comentaris:

abigail ha dit...

les més tipiques són les del: ubi sunt, o la del carpe diem.
l'altre dia vaig escultar una d'aquestes a la radio, però no me'n recordo mlt bé de que parlaven..

Judith ha dit...

Que interessant jo precisament vaig veure aquest programa del follonero com acostumo a veure tots els diumenges. Q
uan va sortir aquesta escena vaig pensar que seria interessant penjar-la però ja veig que t'has adelantat

Mireia Cutura ha dit...

Jo bàsicament el que més he sentit és el amteix que diu la Abi, "Carpe diem", viu la vida.
A més és una bona frase que et resumeix el que s'ha de fer a la vida, que és disfrutar del dia a dia! Jo crec que es pot aplicar al dia a dia de qualsevol persona =)

Pol ha dit...

Aquest programa esta bé, l'altre dia al vaig veure per primer cop i amb va sembla interessant. Es molt bo el Follonero, fa molta gracia, hi a la vegada fa programas que aprens coses.
Molt bona entrada!

Aina ha dit...

Carpe Diem que és el que tots volem avui en l'actualitat, viure al màxim el dia. Bona feinaa Nil!

Unknown ha dit...

"Casus belli" significa ocasió de guerra, i jo crec que es podria utilitzar en casos d'enuig extrem, com per exemple... quan un està molt emprenyat amb un familiar, una tercera persona podria anomenar allò com a "casus belli", fent broma, evidentment.

ASTRONOMIA A LA ROMANA

Les influències de la mitologia clàssica es poden trobar en molts àmbits de la nostra societat, fins i tot en la ciència. En una de les bran...

Popular Posts