Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: febrer, 2010

3a DECLINACIÓ GREGA

Imatge
Aquesta és la pàgina del Gobierno de España, que ja coneixeu d'altres vegades. Però per practicar la tercera declinació està força bé pel fet que et dóna diferents exemples amb cadascuna de les consonants que provoquen canvis en els datius plurals (els nostres grans amics). Si esteu practicant el tema, com nosaltres, us anirà bé. Els que teniu aquest tema superat o encara no hi heu arribat, també podeu utilitzar la pàgina per altres temes de morfologia i fins i tot d'història de la llengua, etc. Li treureu profit. L'enllaç que us hem deixat és el que va directe a la 3a, a partir d'aquí us podeu anar fent moving.

LA MARATÓ I EL SEU ORIGEN

Imatge
El passat 7 de Febrer es va celebrar al nostre poble la mitja marató , una competició atlètica on cada any hi ha més participants i nous rècords. Aquest any els guanyadors van ser els kenians Robert Kipkoech en categoria masculina i Joyce Chepkirui en categoria femenina. Pel que fa als atletes garriguencs David Pont va ser el primer amb un temps d'1h i 13 min. Com tots sabeu la mitja marató és, com bé diu el nom ,la meitat de la veritable competició anomenada Marató . Cliqueu aquí si voleu veure unes esforçades voluntàries ajudant els atletes!!! La Marató de Barcelona és una prova atlètica de caràcter popular que es disputa anualment en la ciutat de Barcelona des de 1979, i en la qual els participants deuen recórrer una distància de 42.195 metres pels principals carrers de la ciutat. La carrera té lloc cada any el primer diumenge del mes de març i aquesta a cridat a convertir-se en una prova de referència en Europa gràcies al seu ritme de creixement any rere any. Ara b

RAPTE DE PERSÈFONE

Hola! Som la Raquel, l'Aida i la Jordina de primer de batxillerat de l'IES Lliçà. Estem fent classes de llatí i grec amb la Majka i ens va proposar a tota la classe de fer uns vídeos i aquest és el nostre! Esperem que us agradi! Jordina Aida Raquel 1r Batx IES Lliçà

LLATINISMES

Nosaltres, la Jèssica Sanguña, la Judit Blasco i la Maria Aznar hem treballat els llatinismes de la següent manera: Hem escollit dotze llatinismes i els hem atribuït a cada un d'ells una imatge. Després hem creat un calendari on hem introduït amb dues coses. I aquest és el resultat. Esperem que us agradi! Maria Aznar Judit Blasco Jèssica Sanguña 1r Batx

LLATINISMES

Aquí us deixem els nostres llatinismes. Fixeu-vos-hi bé, que hi ha sorpresa!! Albert Viaplana Pau Muñoz Ivan Linares 1r Batx

SAMARRETES CLÀSSIQUES

Nosaltres hem escollit uns llatinismes i els hem representat amb una fotografia. Principalment moltes idees van sorgir pel nostre cap però volíem una en què sigui possible portar els llatinismes a sobre i publicitar el llatinisme perquè la gent conegui en què consisteix. La idea que respectava els nostres ideals era: La creació d'una samarreta ! És per això que hem seleccionat els següents llatinismes: Ecce Homo Maremagum Veni,vidi,vici Desiderata Homo homini lupus tempus fugus Ad infinitum Cave canem Cogito ego sum Pater familias Ego amo Roma Ara bé, sabeu el significat de tots els llatinismes? podeu contestar a la pregunta als comentaris. Berta Broch Nil Datsira Jonatan Martínez 1r Batx

LLATINISMES

Imatge
A llatí ens han proposat de fer un treball, i nosaltres ho hem fet dels llatinismes. Hem decidit fer un dibuix i representar el nostre llatinisme PER SAECULA SAECULORUM és un dibuix que està força bé perquè podem veure representat el nostre llatinisme en el dibuix. Esperem que us hagi agradat aquí us deixem gaudir del dibuix: Judit Vàzquez Abigail Chang Aina Gràcia 1r Batx

ADULESCENS

VESTIMENTA ROMANA

A la classe estem fent una pel·lícula sobre la vida quotidiana a Roma. Aquesta persona és un skater, i passa una sèrie d'aventures allà: Coneix gent, viu en una vil·la romana, lluita en l'amfiteatre... Segons la classe social de les persones ,porten una vestimenta diferent, unes joies diferents... En aquest powerpoint hi ha una sèrie d'imatges que ens ajudaran a perfeccionar la roba, el calçat i les joies de la pel·lícula. Powerpoint de Germán González En aquest vídeo podreu veure quatre maneres diferents de fer una toga amb un simple llençol.

ESCULAPI

Imatge
Dos cursos enrere vàrem anar al Museu Arqueològic de Catalunya a veure l'exposició amb motiu de la restauració de l'estàtua d' Esculapi , i el seu retorn a Empúries. Hi veureu alumnes que ja no són a l'institut, però a alguns els reconeixereu. També podeu mirar aquest vídeo: Expliqueu qui era Esculapi i amb quins altres noms se'l coneix.

LLALTINISMES

Aquí us deixo uns quants llatinismes per tal que pogueu anar practicant.

LLUITA DE TITANS

L'any 1981 es va estrenar una pel·lícula anomenada " Lluita de Titans ", l'argument de la qual tractava del mite de Perseu . En la mitologia grega Perseu era un heroi, fill de Zeus i Dànae. Es creu que va matar la Medusa i va alliberar a Andròmeda, amb la qual es va casar. EL seu avi era el rei d'Argos, Acrisi. Aquest temia que un nét seu el matés, va abandonar a Dànae i a Perseu al mig del mar en una barca. però els corrents del mar els van portar a l'illa de les Cíclades. El pastor Dictis, els va trobar i els va oferir allotjament a casa seva. Més tard, Polidectes es va enamorar de Dànae, i per mantenir allunyat a Perseu, el va enviar a buscar el cap de Medusa, una de les Gòrgones. Per a aquesta missió comptà amb l'ajut dels déus: Hermes li deixà les sandàlies alades i una espasa corba. Atena un escut brunyit i Hades un casc que el feia invisible. El van enviar a les Grees, germanes de les Gòrgones, perquè li indiquessin el camí. Després va arrib

LA REPÚBLICA ROMANA -S P Q R-

Imatge
A causa de l'expulsió de Tarquini el Superb l'any 509 a.C., l'Estat es va haver d'organitzar d'una forma diferent, així va sorgir la República. -Les Classes Socials: Eren les mateixes que en l'etapa monàrquica, encara que amb alguns matisos, el sector dels plebeus més rics s'integrà en el nou ordre senatorial ( nobilitas )o bé formant l'ordre eqüestre o cavallers ( equites ). El dret de ciutadania ( ius civitatis ) era un privilegi només pels homes lliures plebeus o patricis, encara que els plebeus no ho tinguessin tan bé com els patricis cosa que va provocar diferentes revoltes entre aquests coma ara la de Mons Sacrum . Els patricis van cedir i en conseqüencia van ser redactades les Lleis de les taules (450 a.C.). -Les Institucions Polítiques: La República va trobar el seu equilibri en tres institucions; els magistrats, el Senat i les assamblees del poble o comicis. Les magistratures formaven part del cursus honorum o carrera política, representaven e

ESPÀRTAC, A CRONOS

Imatge
El dia 18 de gener,al Canal 33 van passar un documental sobre Espàrtac . En ell explicaven els esdeveniments que va portar a terme. Però abans hauríem de saber qui era realment aquest personatge històric . Espàrtac va ser un gladiador traci que va viure en el règim de l' esclavatge i que es va convertir en el líder del, fracassat, alçament dels esclaus contra la República de Roma . Fragment d'Espàrtac de Stanley Kubrick (1960) . Poc es sap sobre aquest personatge abans de l’alçament, però la seva lluita es presenta com la lluita dels oprimits per aconseguir la llibertat davant l’aristocràcia. És considerat un dels herois populars de tots els temps. Si cliqueu Aquí podreu veure el vídeo del Canal 33 . Andrea Padilla 1r Batx

DEMENTIA

Imatge
- Un dels capritxos d’ Heliogàbal (204-222), emperador romà (entre els anys 218-222), era servir als seus convidats mengesde cera que imitaven als plats que ell degustava davant els convidats els quals eren obligats, sota pena de mort, a simular que estaven menjant. La seva debilitat era la gula i el seu nom ha passat a ser sinònim de persona amb aquesta mateixa debilitat. - Se sospita que l'origen de la " bogeria " de certs emperadors romans, com Neró o Cal·lígula, era a causa de la ingestió del plom residual procedent de les soldadures de plats i gots. El plom és un metall molt nociu per a la salut. -El terme llatí latro , del que prové la paraula "lladre", significava originalment "soldat", i va ser aplicat als amics a causa de la freqüència amb què la tropa realitzava furts. - Els romans distingien 3 tipus de petons: El osculum , que es fa a la galta entre amics; el basium , en els llavis; i el suavem , que es fan els amants.

LLATINISMES

Aquesta és una gran forma de veure els llatinismes amb humor: mireu-ho i comenteu! Killian Aubà Max Bartholomew Adrià Gendre 4t ESO

INVICTUS

El Nil i l'Aina hem sentit interès per a explicar la pel·lícula recentment estrenada d' INVICTUS , del director Clint Eastwood . A continuació us deixem la sinopsis acompanyada del trailer . Esperem que us agradi. Si voleu més informació cliqueu aquí . Invictus conta la veritable i exemplar història de com Nelson Mandela (Morgan Freeman) es va aliar amb el capità de l'equip de rugby de Sud-àfrica, Francois Pienaar (Matt Damon), per a ajudar a unificar el seu país. El recén triat President Mandela sap que, després del apartheid, el seu país segueix dividit racial i econòmicament. Amb la confiança que pot reconciliar al seu poble mitjançant el llenguatge universal de l'esport, Mandela s'uneix al feble equip sud-africà de rugby quan, de forma inesperada, aconsegueix arribar a la Final de la Copa del Món de Rugby de 1995. Us proposem que busqueu el significat d' INVICTUS i la relació que hi ha amb la pel·lícula. Busqueu el poema que dóna títol a la pel·lícula.

VENUS: PERFECTA

El treball de la Cristina Pacheco ja ha acabat però les clàssiques en la publicitat segueix i ens envolta constantment! Avui m'he fixat en el recurs publicitari de les clàssiques per promocionar un grup de música amb l'objectiu de ser escollida per Eurovisió 2010 . El grup de música fa referència a la deessa Venus i el títol de la cançó que es promociona és un atribut que caracteritza aquesta divinitat, la perfecció . Ara bé, quina relació hi ha entre la deessa i el grup de música que es promociona? Per què el titol de la cançó s'anomena com una virtut de la deessa? Els següents vídeos us ajudara a trobar la resposta. Animeu-vos! Per veure l' anunci que utilitza les clàssiques per promocionar el grup cliqueu aquí. Creieu que aniran a Oslo amb aquesta cançó de referent clàssic? Podeu opinar als comentaris. Jonatan Martínez 1r Batx

QUI VOLEU SER DE GRANS?

Sempre us pregunten què voldreu ser quan sigueu grans..., doncs, nosaltres us preguntem QUI voldríeu ser de grans? Com bé sabeu, la mitologia grega està plena de divinitats amb característiques i caràcters diferents, però també hi ha un munt d'herois, monstres, nimfes, etc. Creieu que us assembleu a algun d'ells? o si puguessiu escollir, qui voldrieu (o no) ser? Potser estaria bé ser el cà cèrber, possiblement es passi el dia dormint.... o potser seria més interessant ser Hèlios i conduir el carro del Sol cada dia pel cel... què en penseu? Potser no coneixeu gaire tots els personatges mitològics que hi ha, per això us deixo un parell d'enllaços que us ajudaran a trobar-los i prendre una decisió! Aquí trobareu la pàgina juegos mitológicos , interessant per anar descobrint coses sobre els déus olímpics. Aquesta pàgina és molt interessant, trobareu una gran quantitat d'informació sobre mitologia i personatges mitològics.

ITINERA PER EUROPA 2

Llegiu atentament aquest itinerari i expliqueu les vostres impressions en els comentaris. Júlia Delgado Adrià Gendre Carla Solà 4t ESO

TOTS ELS MOTS PORTEN A ROMA...

Imatge
Com cada any, els alumnes de 2n de batxillerat han fet l'exposició oral del treball que han dut a termè durant tot el curs. El passat dimecres 27 vam assistir a l'exposició de treball de recerca amb el tema de clàssiques anomenat "Tots els mots porten a Roma..." Cristina Pacheco és l'autora del treball, qui ha donat la tesi de que moltes multinacionals i grans empreses, noms de botigues, cafeteries,etc... donen al seu producte algun referent clàssic per semblar més atractiu a la vista dels clients, com a recurs per vendre. La conclusió general és que és realment així, les clàssiques són un recurs idoni per els publicistes. Què farien Nike , Audi o Lotus sense les clàssiques! L'exposició va començar a les tres aproximadament i la Cristina va presentar la seva tesi, seguidament ens va explicar la metodologia fins arribar a la part elemental del treball on l'alumna de segon de Batxillerat ens presenta un producte de cada ram, a més de botigues, noms de c