EL ROBATORI DEL FOC

Un temps després que Prometeu va ensenyar-li als humans que havien d'oferir una part de la carn obtinguda als déus, aquests van matar un bou però no aconseguien posar-se d'acord en quina part havien de donar-li als déus. L'enginyós Prometeu va embolicar la carn en la pell del bou i els ossos en el seu greix. Zeus va escollir el greix amb els ossos ocults, i es va irritar tant al davant d'aquell engany que es va negar a donar-li foc als humans. 
En aquest moment, Prometeu va posar de part dels humans i va robar el foc del cel per portar-lo a la Terra i així la gent pogués cuinar i escalfar les seves vivendes. 
Prometeu amb el foc robat
Com a càstig per robar-li el foc als déus, Zeus va encadenar Prometeu a una roca situada en la frontera entre la Terra i el Caos. Allí va ser condemnat a patir que un àguila li mengés el fetge, que tornaria a créixer eternament, i així que la seva tortura no tingués final. Zeus va ordenar que romangués allà fins que una altra criatura s'oferís per ocupar el seu lloc.
Després de milers d'anys, un centaure anomenat Quiró es va oferir per ocupar el lloc de Prometeu. Quan va arribar a la roca. Zeus va convertir Quiró en una constel·lació d'estrelles i l'heroi grec Hèracles va matar l'àguila. És així com va acabar el patiment de Prometeu. 

L'àguila menjant-li el fetge a Prometeu
Martina Maldonado
4t ESO

Comentaris

Unknown ha dit…
Martina trobo que el robatori del foc és un mite que m'ha agradat molt, ja que m'agrada la tortura. Està molt ben explicat i molt resumit ja que no fa mandre de llegir!
Anònim ha dit…
Hola Martina, jo ja havia llegit aquest mite abans i el llibre en el que el vaig llegir, no acabava tal com l'has explicat tu, així que m'ha agradat conèixer aquest final i, per suposat, m'ha agradat més que l'altre.
Unknown ha dit…
Cert ! Jo també l'havia llegit tot i que crec que el teu final és senzill i acollidor ! Repateixo que m'ha agradat. PD: Ioana no copïs.
Unknown ha dit…
Tinc un petit dubte, consisteix en que no entenc per que l'àguila es menja el seu fetge i no el cor...
A part en l'antiga Grècia els grecs creien que la funció que actualment li atorguem al cor abans era el fetge, per tant no seria més normal que en comptes del fetge es menges el cor?

Gràcies!!
Unknown ha dit…
Molt interessant la història; ara ja sé com acaba realment perquè a mi sempre m'havien explicat que quedava eternament comdemnat.

Entrades populars d'aquest blog

LA SOCIETAT ROMANA

LES CIUTATS ROMANES

LES CASES ROMANES